4 Ιουλίου 2012

Γνώση: Η Επιστήμη του Μυστικισμού

«Μιλούμε εκείνο που ξέρουμε, και μαρτυρούμε εκείνο που είδαμε» Ιωάννης 3:11
Καθ’ όλη τη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας, υπήρχαν άτομα των οποίων η αποστολή ήταν να δράσουν ως καθοδηγητικά φώτα μέσα στο σκοτάδι της άγνοιας και του μίσους της ανθρωπότητας. Αυτά τα άτομα καλούνταν σωτήρες, προφήτες, δάσκαλοι, μάγοι, bodhisattvas, Βούδες, arhats, και υιοί του ανθρώπου…
Με σοφά λόγια, θαύματα και εσωτερικά γραμμένα κείμενα, αυτοί οι άντρες και γυναίκες επέδρασαν ώστε να εξελιχθεί πνευματικά η ανθρωπότητα.

Ι. Μυστικισμός
Διαβάζουμε σε βιβλία ότι αυτά τα ιερά άτομα αναλάμβαναν διάφορες αποστολές και ανήκαν σε διαφορετικές εποχές, περιοχές, θρησκείες, ομάδες, μυστικές οργανώσεις, και εσωτερικά τάγματα, εν τούτοις, υπάρχει μια κοινή και ακριβής διδασκαλία που είναι έμφυτη μέσα σε όλες τις εργασίες τους. Σαν να υπήρχε κάποιο κοσμικό σχέδιο, σε όλες τις φυλές και τις εποχές, να σταλούν αυτοί οι φωτισμένοι αγγελιοφόροι ώστε να εργαστούν σε συγκεκριμένες αποστολές όσον αφορά την εξέλιξη της ανθρωπότητας. Στο βιβλίο του, «Αδελφότητες της Αναζήτησης» ο Manly P. Hall αναφέρει:
«Υπάρχει ένας αναμφισβήτητος όγκος αποδείξεων που υποδεικνύει την ύπαρξη μυημένων φιλοσόφων οι οποίοι κατέχουν μια ανώτερη γνώση των θεϊκών και φυσικών νόμων. Υπάρχουν ακόμα επαρκής αποδείξεις ότι αυτοί οι μυημένοι ήταν αντιπρόσωποι μιας Παγκόσμιας Αδελφότητας Μυστών η οποία υπάρχει από τις πιο μακρινές εποχές. Αυτή η υπεραδελφότητα έχει πάρει ονομασίες όπως: Φιλοσοφική Αυτοκρατορία, Μεγάλη Σχολή, Κολλέγιο του Αγίου Πνεύματος και Αόρατη Κυβέρνηση του Κόσμου. Αναφορές για αυτό το ανεξάρτητο σώμα των «αρχαίων της γης» απαντώνται σε ιερές γραφές, φιλοσοφική λογοτεχνία, και στις μυστικές διδασκαλίες όλων των φυλών και εθνών της ανθρωπότητας».
…(εμείς) έχουμε αναφερθεί στην ροή της μυστικής διδασκαλίας ως Ανθρωπισμός. Αυτός ο όρος δεν χρησιμοποιείται με το δημοφιλές νόημά του, αλλά περιγράφει το κυρίως πρόγραμμα των Μυστηριακών Σχολών για την απελευθέρωση του ανθρώπου από την δουλεία, την άγνοια, πρόληψη, και φόβο.
Για να ξεκινήσει η παραπάνω απελευθέρωση, ο Γνωστικός μαθητής επιζητεί να προάγει και να εξελίξει την διαισθητική αρχή μέσα του, αυτήν την δύναμη που προκαλεί κάποιον να αναζητά την Αλήθεια, αυτή την αρχή που μας ωθεί να γνωρίσουμε τους εαυτούς μας. Αυτή η αρχή είναι η Συνείδηση μέσα σε κάθε άτομο, και είναι ο λόγος και η αιτία κάθε μυστικιστικής εμπειρίας. Η συνείδηση είναι ο τρόπος ή το υλικό που χρησιμοποιείται σε όλες τις πράξεις της Θεουργίας, του μυστικισμού ή της λευκής Μαγείας. Ο Ελιφάς Λεβί άλλοτε έγραψε, «Μαγεία είναι το θεϊκό στον άνθρωπο, αποτελούμενη από επιστήμη σε ένωση με Πίστη».
Ο αληθινός Θεουργός, μυστικιστής ή προφήτης, είναι η όψη της θεϊκότητας μέσα σε κάθε ξεχωριστό άνθρωπο, είναι το Εσωτερικό Είναι, ο Εσώτερος. Αυτός είναι το ιδιαίτερο Εσωτερικό Είναι ενός μυημένου το οποίο εκφράζεται μέσα από τα λόγια και τις ενέργειες του μυημένου μέσα από την ουσία ή την αιτιατή αρχή. Δεν λέμε πως κάθε ατομική προσωπικότητα είναι θεϊκή, όχι, ο Σαμαέλ αναφέρει: «Ο Θεουργός είναι περισσότερο μέσα, βαθύτερα, πιο πλήρης». (στο βιβλίο του «Λόγος Μάντραμ Θεουργία»). Δεν είναι, όπως πολύ φανατικοί πιστεύουν, η προσωπικότητα ενός αγίου που είναι θεϊκή, είναι η θεϊκότητα μέσα στον άγιο που είναι ιερή. Και εδώ είναι που οι μυημένοι της Οικουμενικής Αδελφότητας βρίσκουν αληθινή μαγεία. Στερούμενος της καθοδήγησης από τον θεό εσωτερικά, μπορεί κάποιος να βρει εγωισμό, και έτσι όλη η μαγεία θα γίνει μαύρη όπως εκφυλίζεται σε σκοτάδι. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει σε πολλές από τις ψευδο-εσωτερικές σχολές και θρησκείες της σύγχρονης ανθρωπότητας. Επομένως, για κάποιον που επιθυμεί να διερευνήσει στα εσωτερικά ή απόκρυφα μυστήρια, πρέπει να επιζητήσει σύνδεση και καθοδήγηση μόνο από τον «Κύριο Θεό της Αλήθειας Εσωτερικά». Και αυτό είναι το πραγματικό νόημα της Θρησκείας, η οποία στα Λατινικά είναι Religare, που σημαίνει «να ενώσω (με το θεϊκό)». Το ίδιο νόημα βρίσκουμε και στην Σανσκριτική λέξη Yoga (δες στο βιβλίο με τίτλο «Τα Μυστήρια της Φωτιάς, Κουνταλίνη Yoga» του Σαμαέλ Αούν Βεόρ), η οποία είναι η ίδια διαδικασία κάτω από το φως του ανατολικού μυστικισμού.
Συνεπώς, οι μαθητές του Γνωστικισμού δεν ακολουθούν κανένα Γκουρού ή δάσκαλο, εκτός από τον εσωτερικό Γκουρού, με το να καλλιεργούν την σχέση μεταξύ αυτών και της θεϊκότητας. Οι αληθινές διδασκαλίες των Δασκάλων, οι οποίοι ήρθαν για να υπηρετήσουν την ανθρωπότητα, στοχεύουν μόνο να μας δώσουν τους τρόπους ώστε να θρέψουμε αυτήν την σχέση. Ο Ελιφάς Λεβί έγραψε στο βιβλίο του «Τα Παράδοξα της Ανώτατης Επιστήμης»: «Η Θρησκεία είναι Μαγεία κάτω από την έγκριση της εξουσίας».
Οι Σοφοί καταλαβαίνουν τι είναι αληθινή θρησκεία, η οποία είναι αιώνια ανάγκη. Για διεφθαρμένες ψυχές, θρησκεία είναι ένας δεσμός που επιβάλλεται από τους παραλογισμούς του φόβου και τις ανοησίες της ελπίδας. Για προαχθείσες ψυχές, θρησκεία είναι μια δύναμη, η οποία ανθίζει από μια όλο και πιο έντονη αγάπη για το Θεό και την ανθρωπότητα.

ΙΙ. Επιστήμη
Για χιλιάδες χρόνια, ο Γνωστικισμός πρόσφερε τα κλειδιά για να ξεκλειδώσει κανείς τα μυστήρια που απλώνονται βαθιά κρυμμένα μέσα στην ψυχή και υποσχέθηκε ένα πράγμα: αντικειμενική γνώση. Δεν ζητούμε από τους μαθητές να πιστέψουν σε κάποιο συγκεκριμένο δόγμα. Γιατί να πιστέψεις όταν θα μπορούσες να γνωρίζεις; Για αυτό λέγεται πως η βαθιά Αυτο-πραγμάτωση του Είναι αποτελεί τον στόχο μας, αλλά η επιστήμη είναι η μέθοδος μας. Πρέπει να είμαστε κριτικοί, προσεκτικοί και αποφασισμένοι αν είναι να φτάσουμε έναν τόσο ευγενή στόχο. Επομένως, υπάρχουν τρεις εσωτερικές επιστήμες οι οποίες έχουν μελετηθεί από την αυγή της ανθρωπότητας οι οποίες προσφέρουν τους τρόπους για να φτάσουμε στο στόχο μας.
Α. Ψυχολογία
Όλοι οι μορφωμένοι καθηγητές και εκπαιδευτές συμφωνούν στο ότι τα παιδιά δεν ξέρουν τον λόγο των επιθυμιών τους. Αλλά το ότι οι ενήλικες επίσης σφάλλουν όπως τα παιδιά σε αυτήν την γη, χωρίς να γνωρίζουν από πού έρχονται ή που πηγαίνουν, ενεργώντας σαν παιδιά σε σχέση με τους αληθινούς σκοπούς, εξουσιαζόμενοι από γλυκίσματα και ξύλινες βέργες, κανείς δε θέλει να το πιστέψει, εν τούτοις σε εμένα φαίνεται εντελώς προφανές.
Ας παρακολουθήσουμε έναν άνθρωπο στην περιορισμένη σφαίρα του και ας δούμε πως τον επηρεάζουν οι εντυπώσεις, πως είναι παθιασμένος με τις ιδέες του, μέχρι τελικώς που το αναπτυσσόμενο πάθος του θα κλέψει κάθε πιθανή ηρεμία του νου και θα γίνει η καταστροφή του». Johannes von Goethe, αποσπάσματα από το «Οι Θλίψεις του Νεαρού Werther».
Ο όρος ψυχολογία είναι μια σύνθετη λέξη που προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις Ψυχή και Λόγος. Η μοντέρνα ψυχολογία προχωράει μέχρι την μελέτη του νου και του εγωιστικού εαυτού. Ο Γνωστικισμός διερευνά βαθιά μέσα στην εσωτερική άποψη της ψυχολογίας, επιζητώντας να συγχωνεύσει την κατανόηση του πνεύματος και της ψυχής σε σχέση με τον νου και τα διάφορα εγώ.
Εσωτερικός: (Ελλην.) Κρυμμένος, μυστικός. Ελληνική λέξη, «ενδόμυχος», αυτό που κρύβεται. (Από το «Θεοσοφικό Λεξικό» της Ε.Π. Μπλαβάτσκυ)
Η εσωτερική ψυχολογία επιζητεί να κατανοήσει και να εξαλείψει τον λόγο της δυστυχίας όπως ακριβώς ο Βούδας Shakyamuni δίδαξε πριν από 2500 χρόνια. Σε σχέση με αυτήν την όψη της ψυχολογίας, ο Βούδας έδωσε στους μαθητές του τις Τέσσερις Ευγενείς Αλήθειες. Εν συντομία, η πρώτη ευγενής αλήθεια είναι ότι όλη η Εγωκεντρική ζωή είναι δυστυχία. Η δεύτερη ευγενής αλήθεια είναι ότι η επιθυμία είναι η αιτία όλης της δυστυχίας. Η τρίτη ευγενής αλήθεια είναι ότι για να εξαλειφθεί η δυστυχία, κάποιος πρέπει να εξαλείψει όλη την επιθυμία από μέσα του. Η τέταρτη ευγενής αλήθεια λέει πώς το να ακολουθείς αυτό που καλείται στο Βουδισμό «το Οκτάπτυχο Μονοπάτι», αυτοί είναι οι τρόποι με τους οποίους κάποιος μπορεί να εξαλείψει την επιθυμία και την δυστυχία.
Μέσα από πολλές γεννήσεις αναζήτησα άσκοπα
τον οικοδόμο αυτού του Σπιτιού του Πόνου.
Τώρα, Οικοδόμε, σε βλέπω καθαρά!
Αυτή είναι η τελευταία κατοικία για εμένα.
Της σκεπής σου το στήριγμα και τα δοκάρια έσπασαν,
η καρδιά μου έχει ειρήνη.
Όλο το πάθος θα παύση.
Βούδας Shakyamuni
Έτσι στην Γνώση πηγαίνουμε μακρύτερα, στην ψυχή του θέματος. Στην εσωτερική ψυχολογία, πρέπει να καταλάβουμε ότι οι επιθυμίες και τα ελαττώματα του νου παγιδεύουν και προσαρμόζουν την συνείδηση της Ανθρώπινης Ψυχής. Επομένως, κάτω από το φως των διδασκαλιών του Σαμαέλ Αούν Βεόρ, μελετάμε τις τρεις κύριες όψεις της ψυχολογίας: το εγώ, την ουσία, και την προσωπικότητα.
ΕΓΩ: Αυτά είναι τα διάφορα πάθη, λάθη, θέλω, επιθυμίες, προϋποθέσεις, μηχανικότητες, κτλ στον νου, στη καρδιά και στις πράξεις του καθενός. Με το να παρατηρούμε τους εαυτούς μας, θα δούμε με καθαρό και φανερό τρόπο, ότι έχουμε πολλές διαφορετικές επιθυμίες, πολλές φορές συγκρουόμενες και αντιλεγόμενες μεταξύ τους, χωρίς κανέναν ρυθμό ή αιτία. Λέγεται ότι έχουμε πολλές χιλιάδες από αυτά τα εγώ που κυριαρχούν στον νου μας, στα συναισθήματα μας και στις πράξεις μας σε κάθε δεδομένη στιγμή. Αυτά είναι τα στοιχεία, μέσα στην ψυχή μας, τα οποία προκαλούν σε εμάς την ταύτιση με μια συγκεκριμένη ευχάριστη για εμάς αίσθηση, αυτά επινοούν την λανθασμένη ταυτότητα. Αυτά είναι τα στοιχεία που οδηγούν στην δυστυχία της ανθρωπότητας. Αυτά είναι τα στοιχεία, τα οποία καλούνται ψυχικά επιπρόσθετα από τους Θιβετιανούς, προσαρμόζουν την ανθρώπινη ψυχή με το να παγιδεύουν την Ουσία ή την Αιτιατή Αρχή στις πολλές πλανεμένες καταστάσεις της επιθυμίας. Το εγώ είναι μια πολλαπλότητα, το όνομα του είναι λεγεώνα.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ: (στα Λατινικά Persona, που σημαίνει μάσκα): Αυτό είναι η ορατή άποψη του χαρακτήρα κάποιου, καθώς δημιουργεί εντυπώσεις στους άλλους. Αυτή δημιουργείται από την στιγμή της γέννησης έως στην ηλικία των επτά ετών. Έχει τρεις σημαντικές επιδράσεις οι οποίες μελετούνται στην σειρά μαθημάτων της Γνώσης. Η προσωπικότητά μας μπορεί να μας δώσει τα κλειδιά για να κατανοήσουμε την ψυχολογική μας σύνθεση και τον εαυτό μας. Εν τούτοις η προσωπικότητα είναι απλώς μια μάσκα, μπορεί να φορεθεί από τα διάφορα Εγώ ή μπορεί να είναι ένα παθητικό εργαλείο για τον Εσώτερο ώστε να εκφραστεί στον κόσμο.
ΟΥΣΙΑ: Είναι η ευφυΐα του δικού μας Εσωτερικού Είναι, μέσα στον νου, στην καρδιά και στο σώμα. Αυτή είναι αυτό που ονομάζουμε Συνείδηση, Βουδική Φύση, Μπουδάτα κτλ. Ο Εσώτερος έχει δύο ψυχές, μία θεϊκή και μία ανθρώπινη• αυτές οι τρεις όψεις συνθέτουν την δική μας ιδιαίτερη Μονάδα. Ο Εσώτερος ο οποίος είναι η άποψη του ανδρόγυνου εσωτερικού πνεύματος, ο Εσωτερικός Θεός, στέλνει την ουσία της ανθρώπινης ψυχής στον κόσμο ώστε να δημιουργήσει. Αυτό το κάνει, ώστε να αποκτήσει περισσότερη γνώση όσον αφορά τα μυστήρια της φύσης. Έτσι, με θεϊκή ευφυΐα, η μονάδα στέλνει την ουσία μέσα στον κόσμο, τον δικό μας ψυχολογικό-φυσικό κόσμο: νοητικά, συναισθηματικά ή Αστρικά, ζωτικά και φυσικά σώματα. Αυτά τα σώματα, που υπάρχουν με σκοπό να είναι τα οχήματα της κοσμικής νοημοσύνης του Εσώτερου (Μονάδα), ταυτίζονται και ο νους χάνεται μέσα στον κόσμο, εξαιτίας της ταύτισης με την επιθυμία για φυσική αίσθηση. Έτσι, πρέπει να καταλάβουμε τα Εγώ, πως χρησιμοποιούν την προσωπικότητα μας και πως παγιδεύουν την Ουσία προκαλώντας τον εγκλωβισμό μας σε ένα χαμηλό και επιφανειακό Επίπεδο του Είναι, κάτι το οποίο είναι τόσο συνηθισμένο και φυσικό σε αυτή την εποχή. Εν τούτοις, μόνο μέσα από την επανασύνδεσή μας με την Ουσία θα ήταν δυνατή μια τέτοια αποστολή, γιατί ένα Εγώ δεν μπορεί να εργαστεί πάνω σε ένα άλλο Εγώ, η δυστυχία διαιωνίζει μόνο περισσότερη δυστυχία. Συνεπώς, η Ουσία είναι αυτό με το οποίο οι μαθητές του Γνωστικισμού επιζητούν να επικοινωνήσουν, αυτό βιώνεται μόνο στο παρόν, φέρνοντας γνώση, ευτυχία και κατανόηση. Είναι μέσα από την Ουσία που ο μαθητής μπορεί να φτάσει στην εμπειρία της Γνώσης (μια διαισθητική και άμεση γνώση), η οποία μπορεί να βρεθεί σε διάφορες μυστικιστικές καταστάσεις και ποικίλες διαστάσεις, καθώς η Ουσία είναι πολύ-διάστατη.

Β. Αλχημεία
Η Αλχημεία συμπεριλαμβάνονταν στη σειρά μαθημάτων της Σχολής των Αγγέλων, την οποία παρακολούθησε ο Αδάμ στον Παράδεισο πριν από την Πτώση. Ο Μωυσής και ο Ααρών εκπαιδεύτηκαν στο μυστήριο της μετατροπής από τον ίδιο τον Θεό, και έγιναν μεγάλοι μύστες στα μυστικά της Πέτρας. Όταν οι άγγελοι κατήλθαν για να παντρευτούν γυναίκες μεταξύ των θυγατέρων των ανθρώπων, όπως καταγράφηκε στο Βιβλίο του Ενώχ, αποκάλυψαν στους θνητούς την πολύτιμη χημεία για την αναγέννηση των στοιχείων. Manly P. Hall (Κανόνες για το Μέγα Έργο)

Αυτή η αρχαία μεταλλουργική επιστήμη υποδηλώνει σε εμάς τις ιδέες αυτών που επιχείρησαν να μετατρέψουν τα κατώτερα μέταλλα σε χρυσό. Η λέξη Αλχημεία λέγεται πως έρχεται από την αρχαία Αίγυπτο (η χώρα του Κεμ ή Χεμ) και είναι μια σύνθετη λέξη που περιέχει το Αλ, από το αραβικό Αλλάχ, και Χημεία, ένας ελληνικός όρος που σημαίνει «συγχωνεύω ή σχηματίζω ένα μέταλλο». Έτσι ο αληθινός σκοπός της Αλχημείας είναι «η συγχώνευση με τον Θεό». Εδώ πρέπει να καταλάβουμε επίσης ότι EL (στα εβραϊκά ο Θεός) και El[o]ah (στα εβραϊκά η Θεά) είναι ανάλογοι όροι με την αραβική λέξη Αλλάχ.
Αυτή η επιστήμη δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι όπως φαίνεται. Τα φανταχτερά αλχημικά εργαλεία στα εργαστήρια του μεσαίωνα μερικώς χρησιμοποιούνταν ως συμβολικά εργαλεία για να διδάξουν την μυστική διδασκαλία στους μυημένους, ώστε να μην μπορεί να καταστραφεί από την ιερά εξέταση. Οι Φύλακες του Μεγάλου Αρκάνο φύλαξαν επίμονα αυτήν την επιστήμη. Αυτή είναι η επιστήμη της δημιουργίας και της τελειοποίησης. Θυμηθείτε όταν ο Ιησούς είπε, «Στην υπομονή θα κερδίσετε τις ψυχές σας». Και αληθινά η υπομονή είναι που χρειάζεται για να εκπληρώσει κανείς αυτό το Μέγιστο Έργο. Συμβολικά μιλώντας, αυτή η επιστήμη είναι το Δέντρο της Γνώσης του Καλού και του Κακού.
«Θα είσαι μαζί με εμένα αύριο ευχαριστημένος,
πιστά να δεχτείς το Ευλογημένο Μυστήριο,
πάνω στον Όρκο που θα δώσω εδώ,
για κανένα χρυσάφι, ή ασήμι, όσο θα ζεις,
ούτε για την αγάπη που έχεις για τους συγγενείς σου,
κι ούτε ακόμα για κανέναν σπουδαίο άνθρωπο,
την προτίμηση του για να κερδίσεις,
δεν θα αποκαλύψεις το μυστικό που θα σου διδάξω,
ούτε με γραφή, κι ούτε με επιδέξια λόγια,
αλλά μόνο σε αυτόν, στον οποίον μπορεί να είσαι σίγουρος,
ο οποίος πάντα έψαχνε πίσω από τα μυστικά της Φύσης,
σε αυτόν μόνο μπορείς να αποκαλύψεις τα μυστικά αυτής της τέχνης,
κάτω από το πέπλο της φιλοσοφίας, πριν από τον κόσμο, αναχωρήσεις».
Από το χειρόγραφο «Theatrum Chemicum Britannicum»

Γ. Καμπάλα
Αυτή η λέξη έρχεται από την Εβραϊκή λέξη Kibel, που σημαίνει «δέχομαι». Αυτή η λήψη, οι αρχαίοι Εβραίοι Ραβί θα έλεγαν, πως αναφέρεται στην λήψη της κρυμμένης διδασκαλίας. Καθώς οι μάζες θα ακολουθούσαν γενικές αρχές της εξωτερικής θρησκείας και θα διάβαζαν το κυρίως σώμα της διδασκαλίας, την Βίβλο, τον Εβραϊκό Νόμο, αυτά τα βιβλία ήταν μόνο βοηθητικά για την μυστική διδασκαλία που μελετούνταν από τους Ραβί της Καμπάλας. Για τους Ραβί, ο μυστικός συμβολισμός μέσα στα βιβλία του «Zohar» και του «Talmud» ήταν το κυρίως σώμα της μυστικής διδασκαλίας. Ο Γνωστικισμός έχει αποκαλύψει αυτή την πολύτιμη παράδοση κάτω από το φως του εσωτερισμού.
Εξωτερικός:(Ελλην.) Προς τα έξω, δημόσιος, το αντίθετο του εσωτερικού ή κρυμμένου. (Από το «Θεοσοφικό Λεξικό» της Ε.Π. Μπλαβάτσκυ)
Η Καμπάλα βασίζεται πάνω στο σύμβολο που στα εβραϊκά καλείται Otz Chiim ή Το Δέντρο της Ζωής. Αυτό το σύμβολο δείχνει όλες τις διαφορετικές όψεις του σύμπαντος σε όλες τις διαστάσεις του σε σχέση με τον άνθρωπο, με τις διαφορετικές όψεις της ψυχής σε σχέση με το πνεύμα. Δείχνει την δημιουργία του κόσμου, την δημιουργία της ατομικής ζωής, και τη δημιουργία της ψυχής. Δείχνει τον τρόπο με τον οποίο κάθε κοσμική μονάδα λαμβάνει και διατηρείται από τις κοσμικές δυνάμεις. Αυτή είναι η αληθινή Καμπαλιστική αποδοχή. Σε κάθε αρχαία θρησκεία υπάρχει ένα συμβολικό «Δέντρο της Ζωής». Είναι στην μέση της Εδέμ στις Ιουδαιο-χριστιανικές παραδόσεις• είναι το Bodhi, δέντρο του Βούδα Shakyamuni• συμβολίζεται με τα Κατούμ της Popul Vuh των Μάγιας και την Βελανιδιά των σκανδιναβικών μυστηρίων. Οι μαθητές παροτρύνονται να διαβάζουν τέτοια βιβλία όπως η Μυστική Καμπάλα της Dion Fortune, Ταρώ και Καμπάλα του Σαμαέλ Αούν Βεόρ, και την Υπερβατική Μαγεία του Ελίφας Λέβι ώστε να καταλάβουν τις βαθιές συμβολικές δομές της Καμπάλας. Με το να έχει κανείς μια ξεκάθαρη κατανόηση του Δέντρου της Ζωής, στις βασικές του εφαρμογές, μπορεί να ξεκλειδώσει τις πόρτες των μυστηρίων όλων των εποχών.

Αυτό το Δέντρο της Ζωής είναι ένα ανάγλυφο, δηλαδή ένα σύνθετο σύμβολο, το οποίο προορίζεται να αναπαριστάνει τον κόσμο στην ολότητα του και την ψυχή του ανθρώπου σε σχέση με αυτόν, και όσο περισσότερο το μελετάμε, τόσο βλέπουμε πως είναι μια θαυμάσια αναπαράσταση, το χρησιμοποιούμε όπως ο μηχανικός ή ο μαθηματικός χρησιμοποιεί τον χάρακα του, ώστε να αναλύσουμε και να υπολογίσουμε τις περιπλοκές της ύπαρξής μας, ορατές και αόρατες, στην εξωτερική φύση ή στα κρυμμένα βάθη της ψυχής. Dion Fortune Μυστική Καμπάλα κεφ. 6
Συνεπώς, οι μαθητές των ιδρυμάτων μας προτρέπονται να μελετήσουν αυτές τις τρεις επιστήμες και πως αυτές εφαρμόζονται σε όλες τις αρχαίες θρησκείες. Δεν αποκλείουμε καμία θρησκεία, διότι πιστεύουμε ότι η διδασκαλία της σύνθεσης είναι η πιο ακριβής, αντικειμενική, η οποία περικλείει τα πάντα. Κατανόησε τις τρεις επιστήμες και αυτές θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις τον εαυτό σου πνευματικά και ψυχολογικά. Αυτές οι επιστήμες θα πρέπει να μελετηθούν και να εφαρμοστούν. Γιατί τι είναι επιστήμη χωρίς πειραματισμό, θεωρίες, και γεγονότα;

ΙΙΙ. Μύηση
«Μύηση είναι η ίδια η ζωή, βιωμένη έντονα, με εντιμότητα και αγάπη.»
Η Μύηση είναι μια πολύ σημαντική όψη του Γνωστικισμού. Η Μυητική διαδικασία αντανακλά τον κόσμο, την τάξη, και τους νόμους του σύμπαντος μέσα στην «αδελφότητα». Δεν δίνουμε πτυχία και βαθμούς στους μαθητές των ιδρυμάτων μας, όπως πολλά μυητικά σχολεία, αυτό δεν είναι απαραίτητο. Οι μυήσεις λαμβάνονται από την ψυχή του μαθητή στους Ναούς που υπάρχουν στις ανώτερες διαστάσεις της φύσης. Η αληθινή Αδελφότητα, τα Τάγματα, και οι Ναοί υπάρχουν μέσα στο αστρικό επίπεδο, και εκεί συναντιούνται τα εσωτερικά τάγματα. Ο Γνωστικός μαθητής πρέπει να αποκτήσει βαθιά γνώση στις τέχνες του διαλογισμού και του αστρικού ταξιδιού ώστε να είναι ικανός να παρευρίσκεται σε τέτοιες συναντήσεις.
Οι μυήσεις κερδίζονται από τις αξίες της καρδιάς. Η Μύηση εκφράζει την εξέλιξη και την ανάπτυξη της Συνείδησης και της Ψυχής. Για να επιτύχει κανείς αυτές τις μυήσεις, πρέπει να μάθει να υπερνικά τον εαυτό του και να εξαγνίζει την Ψυχή. Είναι ο Εσώτερος που δίνει τις μυήσεις. Αυτός ο εξαγνισμός επιτυγχάνεται μέσα από την κατανόηση και την εξάλειψη των ανεπιθύμητων στοιχείων που υπάρχουν μέσα στην ψυχή, εκείνων των ψυχικών ακολούθων που αναφέρθηκαν στο τμήμα αυτού του φυλλαδίου με τίτλο Ψυχολογία.
Αληθινά, υπάρχουν τρεις παράγοντες που οδηγούν στην αληθινή μύηση, την οποία μπορούμε να καλέσουμε, η Επανάσταση της Συνείδησης ή η Αφύπνιση της Συνείδησης. Αυτοί οι τρεις παράγοντες είναι οι ακόλουθοι:
1. Μυστικιστική (Αλχημική) Γέννηση: Αυτού του είδους η γέννηση αφορά την σφυρηλάτηση της ψυχής (δες το τμήμα αυτού του φυλλαδίου με τίτλο Αλχημεία). Ας συλλογιστούμε πάνω στα λόγια του Ιησού όταν μίλησε με τον φημισμένο Φαρισαίο Νικόδημο:
Αποκρίθηκε ο Ιησούς: «Σε διαβεβαιώνω απόλυτα, αν κάποιος δεν γεννηθεί από νερό και Πνεύμα, δεν μπορεί να μπει στην βασιλεία τού Θεού. Εκείνο που από την σάρκα έχει γεννηθεί είναι σάρκα, και εκείνο που έχει γεννηθεί από το Πνεύμα είναι Πνεύμα. Μη θαυμάσεις ότι σου είπα: Πρέπει να γεννηθείτε από επάνω. Ο άνεμος πνέει όπου θέλει, και ακούς τη φωνή του, αλλά δεν ξέρεις από πού έρχεται, και πού πηγαίνει, έτσι είναι καθένας που γεννήθηκε από το Πνεύμα». Ιωάννης κεφ. 3, παρ. 5-8
Έτσι, ο Ιησούς μίλησε με αυτόν τον συμβολισμό για εκείνους που έχουν αυτιά για να ακούσουν. Αυτό δεν πρέπει, όπως πολλοί άνθρωποι νομίζουν, να θεωρηθεί κυριολεκτικά, αλλά να κατανοηθεί σε ένα βαθύτερο εσωτερικό επίπεδο. Και Αυτός εξηγεί ότι στα λόγια τα οποία λέει υπάρχει βαθύς συμβολισμός, όχι κυριολεκτικά:
«Μιλούμε εκείνο που ξέρουμε, και μαρτυρούμε εκείνο που είδαμε, και την μαρτυρία μας δεν δέχεστε». Ιωάννης κεφ. 3, παρ 11.
2. Μυστικιστικός (Ψυχολογικός) Θάνατος: Αυτό αναφέρεται στην θανάτωση του δικού μας Εγώ ή ψυχολογικών Εγώ. Αυτός είναι ο δρόμος που ο σοβαρός Γνωστικός μαθητής διαλέγει ώστε να πληρώσει το Κάρμα που οφείλει και να σταυρώσει τις δικές του επιθυμίες, ελαττώματα, και διαστροφές. Με τα ελαττώματα και διαστροφές, αναφερόμαστε εμφατικά σε αυτά τα ελαττώματα τα οποία λέγονται Θυμός, Υπερηφάνεια, Ζήλια, Απληστία, Λαιμαργία, Λαγνεία και Οκνηρία. Εμείς επιζητούμε την κάθαρση μέσα από την κατανόηση των ελαττωμάτων μας, μέσα από την εφαρμογή της αυτο-παρατήρησης και του διαλογισμού ως εργαλεία μας. Μόνο ύστερα από την κατανόηση ενός συγκεκριμένου ελαττώματος μπορεί αυτό να εξαλειφθεί. Όλη η δυστυχία του κόσμου προκαλείται από αυτά τα ελαττώματα και κάθε ένα από αυτά έχει τις αντίστοιχες εγωιστικές επιθυμίες. Ο κόσμος και όλα του τα προβλήματα είναι απλά το άθροισμα όλων των ατόμων τα οποία έχουν ελαττώματα μέσα τους. Επομένως, πρέπει να επιζητούμε να αλλάξουμε τους εαυτούς μας και με αυτό τον τρόπο να κάνουμε μια αληθινή επανάσταση.
3. Θυσία προς την Ανθρωπότητα: Αυτός ο παράγοντας φαίνεται στα έργα των μεγάλων αγγελιοφόρων και σε αυτά που έκαναν για την ανθρωπότητα. Αυτοί οι οποίοι έδωσαν τη ζωή τους για την δυστυχισμένη ανθρωπότητα, ώστε να δώσουν τις διδασκαλίες σε διαφορετικές εποχές, φυλές και θρησκείες μας έχουν δείξει πώς να θυσιαζόμαστε για την ανθρωπότητα. Διαβάζουμε για πολλούς μεγάλους Δασκάλους οι οποίοι έδωσαν τη ζωή τους για τη δυστυχισμένη ανθρωπότητα και έλαβαν βασανισμούς σε αντάλλαγμα. Θυσία είναι να δίνει κανείς χωρίς να επιθυμεί να λάβει αντάλλαγμα, και είναι το να δίνει κανείς συνειδητά. Αν δώσουμε λεφτά σε έναν φτωχό συνάνθρωπο μας, και αυτός ξοδέψει τα λεφτά σε μια ανθυγιεινή συνήθεια η οποία βλάπτει και αυτόν και την ανθρωπότητα, πως είναι αυτή μια συνειδητή θυσία; Πρέπει να είμαστε σοφοί και όχι απρόσεκτοι στις ενέργειές μας. Ο δρόμος για την άβυσσο είναι στρωμένος με καλές προθέσεις. Πρέπει να βοηθάμε με έναν τρόπο ο οποίος προσαρμόζεται τέλεια στο άτομο και στην ανθρωπότητα. Συνεπώς είναι γραμμένο, «Αγάπη είναι ο Νόμος, αλλά συνειδητή Αγάπη».
«Τα αποτελέσματα είναι πάντα αυτά που μιλάνε, δεν εξυπηρετεί σε τίποτα το να έχεις καλές προθέσεις αν τα αποτελέσματα είναι καταστροφικά».
Σαμαέλ Αούν Βεόρ