13 Φεβρουαρίου 2012

Ο Σμαράγδινος Πίνακας του Τρισμέγιστου Ερμή

Ο Τρεις Φορές Μεγάλος Θεός Θώθ ή Τώθ ή Ερμής είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των Σκοτεινών Φιλοσόφων της αρχαιότητος. Ο λόγος είναι ότι τα κείμενά του (όπως τα κείμενα του Ηράκλειτου και τα ταοϊστικά κείμενα) μιλούν για την Αλχημεία, που δεν είναι άλλη από την Αυτογνωσία με άλλο όνομα.
Σήμερα (στους βέβηλους χρόνους της Σιδηράς Εποχής) η Αλχημεία έχει καταντήσει να σημαίνει κάτι κακό, ύπουλο, πονηρό κλπ. Παράδειγμα: «ο υπουργός με αλχημείες προσπάθησε να…».
Επιπλέον η αρχαία Αλχημεία θεωρείται σήμερα ότι ήταν μία προσπάθεια να βρεθεί η Φιλοσοφική Λίθος, η οποία μπορούσε να δώσει την αθανασία και να μετατρέψει τα φτηνά μέταλλα, όπως το μολύβι, σε χρυσό. Όποιος είχε στα χέρια του την Φιλοσοφική Λίθο θα γινόταν πάμπλουτος και αθάνατος.
Ανόητη και υλιστική εξήγηση ανοήτων και υλιστών που θεωρούν την μηδενική (από κάθε άποψη) ύπαρξή τους σαν το σημαντικότερο πράγμα που έτυχε να συμβεί στο αχανές και αιώνιο σύμπαν.
Η σωστή περιγραφή των ιδιοτήτων της Φιλοσοφικής Λίθου είναι: «Μετατροπή του μολύβδου της προσωπικότητας σε Χρυσό του Πνεύματος».
Με άλλα λόγια η Φιλοσοφική Λίθος δεν υπάρχει. Πρόκειται για την κωδική ονομασία μιας ολόκληρης «επιστήμης αυτογνωσίας», η οποία είχε σαν σκοπό την εσωτερική μετατροπή του ανθρώπου-ελάττωμα σε άνθρωπο-αρετή, του ανθρώπου-ζώου σε άνθρωπο-θεό.
Η Επιστήμη της Αυτογνωσίας είναι το πιο διαδεδομένο πράγμα στον κόσμο μας. Αν ξέρει κανείς τι να κοιτάξει και που να ψάξει θα την ανακαλύψει πίσω από όλες τις σημερινές δοξασίες, τις μικρές ή μεγάλες θρησκείες και τα πεθαμένα θρησκευτικά συστήματα των αρχαίων λαών.
Μικρές αλλά σημαντικές λεπτομέρειες προδίδουν αυτήν την κοινή πρόγονο όλων των φιλοσοφικών συστημάτων τα οποία «υπήρξαν και πια δεν είναι».
Η τάση του ανθρώπου να βλέπει στα γεγονότα τις δικές του πεποιθήσεις είναι ένα σημαντικό εμπόδιο για την κατανόηση της επιστήμης αυτής. Είναι όμως επίσης και μία σημαντική αιτία για την οποία δεν διαδόθηκε ποτέ ανοιχτά. Πάντοτε δινόταν από Δάσκαλο σε Μαθητή και μετά από πολλές δοκιμασίες γινόταν η μύηση στην θαυμάσια αυτή Επιστήμη.
Τα Ελευσίνια Μυστήρια είναι ένα τέτοιο «σκοτεινό» παράδειγμα. Ελάχιστα είναι γνωστά, αφού η αποκάλυψη λεπτομερειών επέφερε σαν τιμωρία την θανάτωση του επίορκου μυημένου.
Το γεγονός ότι οι άνθρωποι εύκολα διαστρεβλώνουν τις διδασκαλίες που μαθαίνουν φαίνεται από την πληθώρα γνωμών, δοξασιών αι πεποιθήσεων που υπάρχουν στον χώρο. Αρκεί να διαβάσει κάποιος μερικά βιβλία, για να θεωρήσει τον εαυτό του ειδήμονα και να αρχίσει να «διδάσκει» με την σειρά του, γράφοντας τις δικές του πεποιθήσεις και διαστρεβλώνοντας εκείνα, τα πιθανώς σωστά, τα οποία διάβασε και τα οποία είχαν την τύχη να διασωθούν από την διαστρέβλωση των προηγούμενων συγγραφέων.
Ορίστε λοιπόν ένα «σκοτεινό» κείμενο, από το οποίο ο καθένας θα μπορεί να βγάζει τα δικά του συμπεράσματα, τα τελείως διαφορετικά ακόμη και από τα συμπεράσματα όσων έχουν τις ίδιες ιδέες και ενδιαφέροντα με αυτόν.

Ο Σμαράγδινος Πίνακας του Τρισμέγιστου Ερμή
-Θα σας αποκαλύψω, χωρίς ψέμα, κάθε τι πραγματικό και εντελώς αληθινό.
-Αυτό που είναι κάτω μοιάζει με αυτό που είναι πάνω, και αυτό που είναι πάνω μοιάζει με αυτό που είναι κάτω, για να πραγματοποιηθούν τα θαύματα του Ενός και Μόνου Πράγματος.
-Και όπως όλα έγιναν από τον Μοναδικό Λόγο ενός Μοναδικού Όντος, έτσι όλα γεννήθηκαν από το Ένα και Μόνο Πράγμα.
-Πατέρας του είναι ο Ήλιος, Μητέρα του είναι η Σελήνη. Ο Άνεμος το έφερε στα σπλάχνα του και παραμάνα του υπήρξε η Γη.
-Είναι Πατέρας της τελειότητας
-Η δύναμή του τελειοποιείται με εφαρμογή πάνω στην Γη.
-Χώρισε την Γη από την Φωτιά, την αραιή από την πυκνή, με φρόνηση και κρίση.
-Ανέβα με οξύνοια από την Γη στον Ουρανό, και πάλι κάτω κατέβα για να ενώσεις τις ικανότητες που έχουνε τα πράγματα τα ανώτερα καθώς και τα κατώτερα. Έτσι θα πετύχεις την δόξα του κόσμου και όλα τα σκοτάδια θα φύγουνε πετώντας από σένα.
-Έχει δύναμη περισσότερη και από την ίδια την δύναμη, γιατί κατακτά το αραιό και διατρυπά το στερεό.
-Έτσι είναι το πως έγιναν όλα τα πράγματα.
-Από εδώ είναι που προέρχονται όλα τα θαύματα τα οποία αναφέρονται εδώ.
-Για αυτό με είπαν και Τρισμέγιστο Ερμή, γιατί έφτασα στα τρία μέρη της Οικουμενικής Σοφίας.
-Όσα είχα να πω πάνω στην λειτουργία του Ήλιου είναι πλήρη.

Σχόλιο επάνω στο κείμενο
Η απόδοση του κειμένου είναι του διάσημου σύγχρονου αλχημιστή Φουλκανέλλι. Κατά την διάρκεια του Β΄ παγκόσμιου πόλεμου οι μυστικές υπηρεσίες των αντιμαχομένων «σκοτώθηκαν» για να τον συλλάβουν χωρίς (όπως ήταν πολύ φυσικό) να το κατορθώσουν ποτέ.
Το κείμενο είναι καθαρά αλχημικό. Διαπραγματεύεται το Μεγάλο Έργο, δηλαδή την εύρεση και κατασκευή της Φιλοσοφικής Λίθου. Αυτή επιτρέπει την μετατροπή του Μολύβδου της ανθρώπινης Προσωπικότητας σε Χρυσό του Πνεύματος. Οι αγνοούντες μορφωμένοι των καιρών μας κινούμενοι από την απληστία και την δίψα για δύναμη, συγκεντρώνουν την προσοχή τους στο «μετατροπή του μολύβδου σε χρυσό». Φυσικά κανείς δεν πέτυχε ποτέ στην αναζήτηση του χημικού αυτού Ελντοράντο (μυθική πόλη γεμάτη χρυσό). Έτσι η αρχαία Αλχημεία κατάντησε να σημαίνει έρευνα χημικών στοιχείων δηλαδή χημεία αλλά και τσαρλατανισμό.
Ακόμη και σήμερα η λέξη περιέχει ψυχολογικές και μυστικιστικές έννοιες. Μια κοινή έκφραση σήμερα είναι: «ταίριαξε η χημεία μας» που θέλει να υποδηλώσει το ψυχικό και πνευματικό ταίριασμα δύο ανθρώπων συνήθως καλλιτεχνών.
Στον πίνακα περιέχονται και πληροφορίες αριθμοσοφίας. Έχει 7 σελίδες, 13 παραγράφους και μιλάει για τον νόμο του 1, του 2 και του 3. Επίσης γίνεται περιγραφή της δημιουργίας του σύμπαντος και παράθεση κοσμικών νόμων ενώ υπάρχουν σαφείς ομοιότητες με τα Ταοϊστικά κείμενα.
Το βιβλίο του «τρεις φορές μεγάλου» Ερμή μπορεί να γίνει αντιληπτό μόνο από Μύστες. Δηλαδή από άτομα τα οποία έχουν ήδη προχωρήσει στην αναζήτηση του Πνεύματος αναπτύσσοντας και ξυπνώντας την Συνείδησή τους σε βάρος του ζωώδους εγωισμού που μας χαρακτηρίζει. Η Συνειδησιακή γλώσσα των Αληθινών Ανθρώπων, δεν βασίζεται σε λογικούς συνειρμούς αλλά σε Διαισθησιακές Αντιλήψεις. Το αποτέλεσμα είναι ότι, αυτού του είδους τα κείμενα, δεν παρουσιάζουν λογική δομή για τους ανθρώπους οι οποίοι κερδοσκοπούν πάνω τους εξηγώντας τα σύμφωνα με τις ιδέες τους. Σαν παράδειγμα μπορούμε να φέρουμε την Αγία Γραφή η οποία χρησιμεύει σαν στήριγμα για τις πιο περίεργες και αντιφατικές ερμηνείες. Παραδείγματος χάριν:
-Κάποιοι ισχυρίζονται ότι ο Ιησούς ήταν σεξουαλικά ανίκανος επειδή δεν είχε παντρευτεί στα 18 σύμφωνα με τον Μωσαϊκό Νόμο.
-Άλλοι λένε ότι ήταν ομοφυλόφιλος και είχε δεσμό με τον «αγαπημένο» του μαθητή. Ο ισχυρισμός στηρίζεται στο εδάφιο του ευαγγελίου που αναφέρει ότι «κάποιος νεανίας ξέφυγε γυμνός» την ώρα της σύλληψης του Χριστού.
Δεν είναι ο μόνος αφού όλα τα Μεγάλα Πνεύματα που εμφανίστηκαν κατά διαστήματα πάνω στην γη εμφανίζουν μία παρόμοια συμπεριφορά. Αυτή εκλαμβάνεται από τους σύγχρονους «ερευνητές» σαν ομοφυλοφιλία (πχ Σωκράτης)αφού αυτοί, αν βρίσκονταν στην θέση ενός Μυημένου, θα χρησιμοποιούσαν τις δυνάμεις τους μόνο και μόνο για να ικανοποιήσουν τα κατώτερα ένστικτά τους.
Έτσι τα Αρχαία Κείμενα, καθαρά αλχημιστικού τύπου, είναι τελείως αντιφατικά και ασαφή για τον απλό λόγο ότι αναφέρονται σε ψυχολογικές διαδικασίες και είναι αδύνατον να γίνουν κατανοητά από την μονοδιάστατη υλιστική διάνοια.

Ανάλυση λέξεων σχετικών με το θέμα:
Μύω= κλείνω.
Ωψ= μάτια.
Μύωψ= μύω + ωψ: αυτός που κλείνει τα μάτια, αυτός που δεν βλέπει καλά.
Μύηση= εισαγωγή σε μυστική γνώση, αόρατη για τα μάτια και απαγορευμένη στους πολλούς.
Μυημένος= αυτός που «κλείνει τα μάτια» στον υλικό κόσμο ανοίγοντάς τα στον πνευματικό.
Έρμα= έρεισμα, στήριγμα, υποστήριγμα, βάρος που κρατάει την ισορροπία σε ένα σκάφος.
Ερμηνεία= έρμα + νους: εξήγηση στηριγμένη στον νου.
Ερμής= ο στηριγμένος, ο στεγανός, ο κρυφός.
Ερμητισμός= απόκρυφη διδασκαλία, η ιδιότητα του δυσνόητου.
Ερμητικότητα= στεγανότητα, μυστικότητα, η ικανότητα να μην διαφεύγει τίποτε, αδυναμία αντίληψης από την πλευρά των αμυήτων. Ο Ιππόλυτος γράφει ότι η ιδιότητα του Ερμή σαν δημιουργού αποτελεί το μυστικό όλων των μυστηρίων, τον Λόγο (με λίγα λόγια την βάση).